info@nemovweb.ir 09022757590 نمووب
لید

لید(Lead) چیست؟

از طریق ارتباط و تعامل با لید(Lead) می توان با حفظ ذهنیت آنها از خدمات و محصولات ما، آنها را به سرنخ های فروش خود در آینده تبدیل کرد. با ارائه محتوا مناسب درمورد محصولات و وارد کردن سرنخ فروش به قیف فروش می توان فروش نهایی موفق تری داشته باشیم و برای جلب اعتماد و حفظ و جذب آنها باید به گونه ای عمل کنیم که به پرورش لید Lead nurturing))  موفق منجر شود.

انتشار : 16 اسفند 1401 بازدید : 609

لید(Lead) چیست؟

هنگامی که فرد نسبت به محصول مورد نظر واکنشی نشان می دهد یا سوالاتی درمورد محصول از ما می پرسد می توان گفت احتمال اینکه فرد قصد داشته باشد فرآیند خرید محصول را تکمیل نماید بیشتر از افراد بی تفاوت به محصول ماست. در واقع زمانی که مشتریان یا کاربران به هر نحوی با محصولات و خدمات ما آشنا شده اند و علاقه پیدا کردند که از سایت ما بازدیدکنند و با ما تعامل داشته باشند و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند می توان گفت احتمال اینکه آنها در آینده به مشتری ما تبدیل شوند زیاد است. هنگامی که در جلب اعتماد و جذب مشتریان با ارائه محتوا مناسب عملکرد درستی داشته باشیم. نیمی از فرآیند فروش طی شده است، به تبدیل شدن فرد به سرنخ فروش ما در آینده لید(Lead) می گوییم.

لید(Lead) چیست؟

قیف فروش

هنگامی که کاربر به طرق مختلف با محصولات و کسب و کار  ما علاقه مند و جذب شود و تا زمانی که کاربر به مشتری واقعی ما تبدیل شود، قیف فروش را طی کرده است.

قیف فروش و سرنخ فروش

  • قیف فروش، روشی برای سنجش و بهبود پرورش لید Lead nurturing))  در آینده است.
  • امکان برنامه ریزی و توسعه هدفمند برای سرنخ فروشی که از طریق قیف فروش یا پرورش لید کسب کردیم را بیشتر می نماید.
  • در مسیر قیف فروش ایجاد اعتمادسازی و تعامل دو طرفه با کاربر باعث حفظ ذهنیت از فروش محصول ما میشود.
  • از طریق حفظ و جذب مشتریان بالقوه، بازاریابی آینده خود را تضمین می کنیم.

قیف فروش و سرنخ فروش

انواع لید (Lead) 

لید مارکتینگ لید از طریق فعالیت در حوزه بازاریابی علاقه و واکنش خود را به محصول مورد نظر نشان می دهد و پرورش لید Lead nurturing)) اتفاق افتاده است. برای جذب و حفظ سرنخ فروش با فعالیت درست، لید را وارد قیف فروش می کنیم.

لید فروش: برای پیدا کردن و دسترسی به سرنخ فروش که مراحل ابتدایی قیف فروش را طی کرده همچنین از طریق افزودن محصول به سبد خرید یا پر کردن فرم تماس با ما اقدام کرده است می توان سرنخ فروش را به فروش نهایی تبدیل کرد.

لید محصول یا سرویس: سرنخ فروش در انتهایی ترین قسمت قیف فروش از خرید محصول اطمینان کامل پبدا کرده است و آمادگی خرید اشتراک را دارد.

 

پرورش لید Lead nurturing))

سرنخ فروش هنگامی که برای اولین بار  از سایت شما بازدید می کنند ممکن است محصول مورد نظر را پیدا نکند یا یا نیازهای لید را برطرف نکند در این صورت باعث می شود سرنخ فروش را از دست بدهیم. برای اینکه بتوانیم پرورش لید داشته باشیم و در جذب و اعتماد سرنخ فروش موفق باشیم و به گونه ای کسب و کار و محصولات را برای آنها بازگو کنیم که ما را در ذهن خود داشته باشند، تا هنگام خرید محصول مورد نظر دوباره به سایت یا شرکت مراجعه کنند. پرورش لید در واقع باعث می شود راهکارها و راهبردهایی برای اعتماد سازی و ایجاد و تقویت ارتباط مؤثر با سرنخ های فروش فراهم کند و باعث افزایش فروش می شود. از طریق پرورش لید می توان به سرنخ فروش نشان دهیم که انتخاب محصول یک انتخاب صحیح بوده است و از این طریق اعتماد سازی شکل می گیرد و اعتبار برند افزایش پیدا می کند.

چگونگی پرورش لید Lead nurturing))

با دادن اطلاعات مفید و کاربردی در رابطه با کسب و کار و محصولات و خدمات به سرنخ فروش می توان در آنها اعتماد ایجاد کرد و یک پرورش لید موفق را تجربه کرد. با پرورش لید صحیح، سرنخ فروش را به خریدار رضایتمند تبدیل کرد.

 

 همچنین برای پرورش لید به صورت مؤثر و شگفت انگیز رعایت نکات زیر ضروری و لازم است:

  • استفاده از محتوا هدفمند و مناسب باعث می شود که اطلاعات را به نحوی در اختیار سرنخ فروش قرار دهیم که حس اعتماد در آنها شکل بگیرد و همچنین محتوا باید به گونه ای باشد که پرورش لید Lead nurturing))  موفق را به همراه داشته باشد.
  • با ایجاد تعامل دو طرفه با همه اقشار جامعه می توانیم سرنخ فروش مناسب را پیدا کنیم و به این ترتیب پرورش لید Lead nurturing))  فروش و فروش موفق را به همراه داریم.
  • برقراری ارتباط مؤثر و ارائه محتوا مناسب در شبکه های اجتماعی باعث می شود پرورش لید Lead nurturing))  اتفاق بیفتد و کاربران را به سرنخ فروش تبدیل کنیم.
  • با نظرسنجی از کاربران متوجه نیازها و مشکلات آنها می شویم و با ارائه راهکارهای مناسب می توانیم کاربران را به سرنخ فروش تبدیل کنیم.

 

اهداف پرورش لید Lead nurturing))

  • افزایش فروش
  • آموزش دادن سرنخ فروش موردنظر درمورد خدمات و محصولات شرکت باعث افزایش بهبود پرورش لید Lead nurturing))  و حفظ و جذب آن ها می شود.
  •  ارائه تصویر کامل و جامع از محصولات و خدمات به سرنخ فروش باعث می شود در پرورش لید Lead nurturing))  به صورت موفق تری عمل کنیم.
  • اشترا ک گذاری مطالب مفید به سرنخ فروش باعث جلب اعتماد آنها می شود.
  • پرورش لید این امکان را فراهم می کند تا بتوانیم برای جذب سرنخ فروش بالقوه از هزینه های کم تر و مقرون به صرفه استفاده کنیم و از این طریق هزینه های تبلیغات برای جذب سرنخ فروش را کاهش پیدا می کند.
  • اگر به صورت منظم و مکرر با سرنخ فروش ارتباط برقرار کنیم باعث می شود ما را به یاد داشته باشند و زمانی که به محصولات و خدمات ما نیاز داشتند به شرکت ما مراجعه کنند بنابراین با ایجاد یک رابطه دو طرفه و جلب اعتماد آنها، پرروش لید Lead nurturing))  در قیف فروش عملکرد بهتری داشته باشد.
  • پرورش لید Lead nurturing))  باعث می شود نقشه راهی که برای فروش مد نظر ما است تقویت شود و همچنین برای ارائه محصولات و خدمات در آینده مشتریان به سرنخ فروش تبدیل کنیم.

 

مهم ترین ویژگی های پرورش لید موفق

  • برنامه‌ریزی برای افزایش ارتباط، علاقه و اعتماد لید به برند راه بسیار مؤثری در پرورش لید است.
  • ارتباط مستمر و مثبت با لید و تعامل دو طرفه باعث می شود مشتریان در ذهن خود ما را به خاطر داشته باشند و این حفظ ذهنیت یکی از اهداف پرورش لید است که در بهبود روابط کمک شایانی خواهد کرد.
  • یکی از خصوصیات مهم پرورش لید عدم اجبار و اصرار به خرید است که باعث می شود مشتریان به اختیار خو و طبق علاقه و نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنند و این گونه نیست که ما آنها را مجبور به خرید محصول کنیم.
  • پیش‌بینی و رفع نیازها و علایق لید و ارائه پیشنهاداتی بر آن اساس می تواند در جلب اعتماد مشتریان بسیار مؤثر باشد و همچنین در راستای پرورش لید Lead nurturing))  راه و روش تاثیر گذاری خواهد بود.

 

 روشهای جذب مشتری لید(Lead)

  • صفحه فرود: در این صفحات آیتم هایی مربوط به جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به لید(Lead) طراحی می شوند. همچنین از تبلیغات و راه حل ها و پیشنهاداتی کمک گرفته می شود تا از طریق صفحه فرود سرنخ فروش به درستی وارد قیف فروش کنیم.
  • وبلاگ: با استفاده از وبلاگ ها می توان اطلاعاتی را از بازدید کنندگان به دست آورد و حتی علایق آنها را پیش بینی کرد. پیش بینی نیاز و علایق لید(Lead) ما را در بهبود پرورش لید کمک خواهد کرد.
  • وبینار و سمینار: با برگزاری وبینار و سمینارهای رایگان، روش خوبی برای جذب لید(Lead) ایجاد کنیم و می توان با ایجاد وفاداری آن ها را به برند و ماندگاری در قیف فروش ترغیب کرد.
  • اشتراک رایگان محصول: می توان در صورت اینکه محصولی داریم آن را به صورت تست در اختیار لیدها(Lead) قرار داد. ا این طریق می توان اطلاعاتی درمورد علایق و کیفیت محصولات به دست آورد.
  • محتوا: محتوا باید مناسب و مفید باشد. با انتشار محتوا مناسب در فضاهای مجازی و دیجیتال می توان اطلاعاتی درمورد افراد علاقه مند به موضوع مورد نظر به دست آورد. استفاده از محتواهای ویدیویی، متنی و تصویری یک روش و فرصت شگف انگیزی برای جذب لید(Lead) است.

پست های مرتبط :

honor honor honor

1400 1401 | کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت نمووب محفوظ می باشد